24 Şubat 2009 Salı

Kumaş Boyamalarım Ve Hikayeleri


Lacivert saten kumaş üzerine önce metalik beyazla üzerine de gümüş simle boyadığım kare örtüm. Tabii yıllardır kullana kullana simleri büyük ölçüde döküldü. Yeniden bi bakıma sokmam gerek. Simli haliyle oldukça gözalıcı duruyordu.Böyle göründüğüne bakmayın. Biraz da fotoğrafta parladı saten kumaş. Halen de kullanıyorum bu örtümü.Çok emek harcamıştım çoookk.:))

Keten tül üzerine boyadığım yine kare şeklindeki çok amaçlı örtüm. Hem masaya hem orta salon sehpasına hem de fiskosa uyumlu oluyor. Seviyorum kare örtüleri. Tabii bu arada bu boyamaları yaptığım zamanlarda dikiş makinem olmadığı için güzel güzel boyadığım örtülerimin kenarlarını çevirmek çok zor oluyordu. Hepsini elimde makine dikişi yaparak çevirmeye çalışıyordum. En büyük sıkıntı buydu.
Şimdi de makinem var, ama boyama yapmıyorum:))) Ne yazık dimi ? Neyse efendim tabii bu örtünün deseni biraz hafif olduğu için çarçabuk biten örtülerimden biri oldu kendileri. O yüzden yapmak da çok zevk almıştım. Hatta bundan hediyelik de boyamıştım.

Yine kenr yapamadığım için ööööyylece kullanıp durduğum örtülerimden biri. Aslında bu hiç tarzım olmayan bi desen di. Ama bu tarzı nasıl yapabildiğimi merak adip deneme maksatlı yapmıştım. ÖÖle aman aman bişey değildir kendisi. Zaten o yüzden hala kenarlarını dikmedim. Ama ona haksızlık da etmek istemedim:))


Bu örtümün hikayesi biraz daha farklı. Aslında tamamen bana ait olmayan bir boyama. Şemdinli'de görev yaptığımız sırada Halk Eğitime bağlı bir elsanatları kursu açmıştım. Kursta bu örtüyü Gürsel hanım adında çok sevdiğim bi ablam boyamak istedi. Çok becerikli ,çok da sabırlıdır bu konularda. Örtü yarıya gelince hevesi kaçtı nedense. Devam etmek istemediğini söyleyince ben alıp boyamasını tamamladım. Ama örtü bende kaldı.
Yine arada kullanıp kullanırken de kendisini anıyorum. Boyamanın yapıldığı kumaş, ham ipektir. Çin ipeğide dediklerini duydum.

Yine Şemdinli'de kursta yaptığım dikdörtgen şeklinde ,Vual ipek üzerine sarı yaldız, üzerine de sarı sim geçerek yaptığım; herzamanki gibi kenarlarını tamamlayamadığım ve çok sevdiğim örtüm. Desenini Bezeme Sanatı adlı bir kitaptan fotokopi çekerek çıkarmıştım. Sadece bir karesi vardı ve diğer tüm kareleri çoğaltarak bir araya getirip deseni çıkarmak boyamaktan çok daha fazla zamanımı almıştı.

19 Şubat 2009 Perşembe

Alüminyum Folyo Duvar Süsleri





Çanakkale Halk Eğitim Merkezi Elsanatları kursunda Sabiha' hocamdan öğrenmiştim folyo çalışmasını. Tabii bu 10 yıl önceydi ve o zamanlar folyo furyası yeni çıkmıştı. Yaptıklarımızı herkes gümüş sanıyordu:))) Biz de gururlana gururlana gösteriyorduk tabii.
Şimdi artık çok yaygın ve neredeyse bilmeyen yok bu malzemeyi. Bunlar da kendi yaptığım ve zamanında ççoookkk kermeslere ve hediye olarak sağa sola dağıttığım, folyo duvar süslerinden elimde kalanlar.




16 Şubat 2009 Pazartesi

Görkem'li Blog Ödülü



Biraz gecikme oldu tabii ama Elifcim bana blog ödülü vermiş. Çok çok teşekkür ederek ben de bir başka arkadaşıma devrediyorm ödülü. Anacak 7 kişiye vermek yerine sedece 1 kişinin adını yazacağım. Çünkü diğer arkadaşlarım zaten daha önce almışlardı. Ben de şimdi vazifemi yerine getirip arkadaşımın adını açıklıyorum:

http://sesiber.blogspot.com/

11 Şubat 2009 Çarşamba

Ahşap Anahtar Kutusu




Bundan 4 yıl önce evdeki malzemelerimle biraz boyayarak, biraz süsleyerek yaptığım anahtarlığımı halen kullanıyorum. Üzerindeki balık ve deniz atı figürleri, mıknatısları kopmuş buzdolabı magnetleriydi. Deniz kabukları Muğla-İstuzu' ndan, beyaz bitkiler plastik çiçek saksısından, biraraya getirmesi de benden oldu. Ben şahsen beğendim. İnşallah siz de beğenirsiniz.

9 Şubat 2009 Pazartesi

Saksılı Yüzük Denemesi


Yine 10 marifette değişik versiyonlarını görüp denemek istediğim bir yüzük modeliydi bu. Ben fimodan yaptım. Tabi diğerleri kadar güzel olmadı ama içimde kalmasın, denemekten zarar gelmez diye yaptım.

2 Şubat 2009 Pazartesi

Poşetlik Diktim




Evde biriken poşetlerin önüne geçilmez hale gelince çareyi bir poşetlik dikmekte buldum. Biraz basit oldu tabi ama işimi görüyor. Daha önce Sibella'nın 10 marifette yayınladığı, poşetliğinden ilham aldım. Şimdi bunlardan seri üretime geçip, bitane ablama, bitane ağbime, bitane de kayınvalideme dikicem. Onları da yapınca resimleyip paylaşırım.