24 Şubat 2009 Salı

Kumaş Boyamalarım Ve Hikayeleri


Lacivert saten kumaş üzerine önce metalik beyazla üzerine de gümüş simle boyadığım kare örtüm. Tabii yıllardır kullana kullana simleri büyük ölçüde döküldü. Yeniden bi bakıma sokmam gerek. Simli haliyle oldukça gözalıcı duruyordu.Böyle göründüğüne bakmayın. Biraz da fotoğrafta parladı saten kumaş. Halen de kullanıyorum bu örtümü.Çok emek harcamıştım çoookk.:))

Keten tül üzerine boyadığım yine kare şeklindeki çok amaçlı örtüm. Hem masaya hem orta salon sehpasına hem de fiskosa uyumlu oluyor. Seviyorum kare örtüleri. Tabii bu arada bu boyamaları yaptığım zamanlarda dikiş makinem olmadığı için güzel güzel boyadığım örtülerimin kenarlarını çevirmek çok zor oluyordu. Hepsini elimde makine dikişi yaparak çevirmeye çalışıyordum. En büyük sıkıntı buydu.
Şimdi de makinem var, ama boyama yapmıyorum:))) Ne yazık dimi ? Neyse efendim tabii bu örtünün deseni biraz hafif olduğu için çarçabuk biten örtülerimden biri oldu kendileri. O yüzden yapmak da çok zevk almıştım. Hatta bundan hediyelik de boyamıştım.

Yine kenr yapamadığım için ööööyylece kullanıp durduğum örtülerimden biri. Aslında bu hiç tarzım olmayan bi desen di. Ama bu tarzı nasıl yapabildiğimi merak adip deneme maksatlı yapmıştım. ÖÖle aman aman bişey değildir kendisi. Zaten o yüzden hala kenarlarını dikmedim. Ama ona haksızlık da etmek istemedim:))


Bu örtümün hikayesi biraz daha farklı. Aslında tamamen bana ait olmayan bir boyama. Şemdinli'de görev yaptığımız sırada Halk Eğitime bağlı bir elsanatları kursu açmıştım. Kursta bu örtüyü Gürsel hanım adında çok sevdiğim bi ablam boyamak istedi. Çok becerikli ,çok da sabırlıdır bu konularda. Örtü yarıya gelince hevesi kaçtı nedense. Devam etmek istemediğini söyleyince ben alıp boyamasını tamamladım. Ama örtü bende kaldı.
Yine arada kullanıp kullanırken de kendisini anıyorum. Boyamanın yapıldığı kumaş, ham ipektir. Çin ipeğide dediklerini duydum.

Yine Şemdinli'de kursta yaptığım dikdörtgen şeklinde ,Vual ipek üzerine sarı yaldız, üzerine de sarı sim geçerek yaptığım; herzamanki gibi kenarlarını tamamlayamadığım ve çok sevdiğim örtüm. Desenini Bezeme Sanatı adlı bir kitaptan fotokopi çekerek çıkarmıştım. Sadece bir karesi vardı ve diğer tüm kareleri çoğaltarak bir araya getirip deseni çıkarmak boyamaktan çok daha fazla zamanımı almıştı.

5 yorum:

orgueli dedi ki...

El emeği gibisi yok çok güzeller.

GÖNÜLDEN ELE dedi ki...

On marifete de yazdım ancak bu güzel işler ikinci bir yorumu hakedecek güzellikteler.Emeğinize sağlık tekrar..SEVGİLER

BONCUK HANIM dedi ki...

Elifcim doğru söylüyorsun.İnsanın içine daha çok siniyor kendi yaptığı iş.

Cbox a mesaj bırakan beyzam adlı arkadaşım, desenleri istemişsin. Desenleri senin için yayınlamaya çalışacağım.Ancak biraz zaman alabilir,çünkü daha yazıcımızı yeni aldık.Tam olarak nasıl kullanıldığını keşfetmeye çalışıyoruz. Bazı şeylerde sorun çıkıyor. Onları halleder halletmez yardımcı olucam size. sevgiler.

ebrugzo dedi ki...

gerçekten cok güzeller elinize saglık keşke yapabilsem ben de:S

BONCUK HANIM dedi ki...

teşekkürler ebrucum.istersen sen de yapabilirsin tabiiki.çok zor değil.